Het VO-traject van De Cultuur Loper bevat vier fases en vier lijnen met bijbehorende instrumenten. Deze instrumenten zijn ter ondersteuning bij het ontwikkelen van een doorlopend cultuureducatief programma op scholen.
Hoe kan de nieuwe middelbare school profiteren van de opgedane bagage op het gebied van cultuureducatie in het primair onderwijs?
Hoe loopt de natuurlijke culturele ontwikkeling van leerlingen? En hoe speel je hier als docent op in?
De reflectiekaarten vo zijn een tool om in te zetten bij verschillende vakken in het voortgezet onderwijs
Een instrument waarmee scholen cultuureducatie kunnen evalueren als basis om vooruit te kijken.
Dit document biedt een structuur voor het intakegesprek Cultuureducatie met Kwaliteit en bevat een format voor een samenwerkingsovereenkomst.
Zicht krijgen op wie er een rol speelt bij een traject van De Cultuur Loper.
Een gesprek over dromen, drijfveren en idealen van de school als het gaat om cultuureducatie.
In Het Cultureel Zelfportret is de culturele groei van leerlingen te volgen en te beoordelen.
Beeld, informatie en inspiratie bij de domeinen in huis, met de culturele omgeving en uit de grote wereld.
Competenties en gedragsindicatoren ondersteunen je om van Kunst en Erfgoed betekenisvol onderwijs te maken.
Het voortgangsgesprek is een gesprek waarin je met de directeur, kernteam en leerlingen reflecteert op het traject tot nu toe.
De teamscan geeft alle betrokkenen inzicht waar het team staat in de ontwikkeling van cultuureducatie op school.
Elk moment zicht op waar de beweging van de school zich bevindt.
Een gemeenschappelijk vertrekpunt voor een kwalitatieve inzet van cultuurprofessionals.
Een model dat alle betrokkenen steeds inzicht geeft in wat de verandering op school van zichzelf en van de ander vraagt.
Dit document biedt een structuur voor het eindgesprek en geeft suggesties voor vragen.
De toolbox co-creatie is vooral te gebruiken als instrument voor herkenning en bevestiging van de dingen die je tegenkomt bij wat je samen doet.
De VO-leerling heeft al 8 jaar onderwijs achter zich. Wat is er nodig om de overgang zo soepel mogelijk te maken?