Procesgerichte didactiek (basis)
Wat is de didactiek van een creatieve les? Hoe ontwikkel je de creativiteit van de leerlingen binnen kunst én andere leergebieden?
Karin is als trainer en adviseur betrokken bij schoolontwikkeltrajecten in het PO, (V)SO en recent ook het VO en ROC. Zij bekijk het creatieve proces breed. In ieder leergebied kan het ingezet worden om - naast het stimuleren van de creativiteit - het onderwijs betekenisvoller te maken. Karin is docent bewegingsonderwijs geweest op Pabo Meppel, waarna 10 jaar docent beeldend onderwijs op Pabo Iselinge. In 2009 is ze zelfstandig geworden om haar expertise en passie met het werkveld te delen.
De nieuwe generatie autonoom en creatief maken.
Een leerkracht komt na de training naar me toekomt en zegt: jeetje, ik raakte net wat uitgekeken op het onderwijs. Maar dat creatieve proces op die manier in het onderwijs verwerken maakt me weer superenthousiast! Heb zin om vanalles uit te proberen.
Wat is de didactiek van een creatieve les? Hoe ontwikkel je de creativiteit van de leerlingen binnen kunst én andere leergebieden?
Verschillen uit samenleving komen vaak samen in de klas op school. Als docent krijg je te maken met ouders en kinderen die eigen culturele wensen en b