De Cultuur Loper is onderverdeeld in vier fases en drie lijnen met de bijbehorende instrumenten. Deze instrumenten zijn er voor intermediairs om scholen te ondersteunen bij het verbeteren van cultuureducatie en de verandering die daarvoor nodig is.
Hoe kan de nieuwe middelbare school profiteren van de opgedane bagage op het gebied van cultuureducatie in het primair onderwijs?
Een instrument waarmee basisscholen cultuureducatie kunnen evalueren als basis om vooruit te kijken.
Dit document biedt een structuur voor het intakegesprek Cultuureducatie met Kwaliteit en bevat een format voor een samenwerkingsovereenkomst.
Kunstimpuls komt op school en brengt vanuit een kunstbeleving met de leerlingen het gesprek tussen de leraren op gang over cultuureducatie.
De teamscan maakt inzichtelijk waar het team staat in de ontwikkeling van cultuureducatie op school.
Dit document biedt een structuur voor het ambitiegesprek en geeft suggesties voor vragen.
Een gesprek waarin je met de directeur en/of de cultuurcoördinator reflecteert op het traject tot nu toe.
Elk moment zicht op waar de beweging van de school zich bevindt.
Een model dat alle betrokkenen steeds inzicht geeft in wat de verandering op school van zichzelf en van de ander vraagt.
Competenties en gedragsindicatoren ondersteunen je om van Kunst en Erfgoed betekenisvol onderwijs te maken.
Beeld, informatie en inspiratie bij de domeinen; in huis, met de culturele omgeving en uit de grote wereld.
Het indicaTORENspel is een gespreksvorm die leraren laagdrempelig en actief laat werken met de schoolambitie voor cultuureducatie, en de vertaling hie
Hoe loopt de natuurlijke culturele ontwikkeling van leerlingen? En hoe speel je hier als leraar op in?
NU TE DOWNLOADEN!Alle leraren van het team formuleren een persoonlijke professionaliseringsvraag: wat betekent het voor mij om te gaan werken aan onze
4x4 ondersteunt en inspireert bij het ontwikkelen en verbeteren van culturele activiteiten.
Een gedachtegoed uiteengezet in diverse instrumenten en werkbladen om het succes van de verandering ook op de lijn van de leerling te kunnen vormgeven
Dit document biedt een structuur voor het eindgesprek en geeft suggesties voor vragen.
Een gemeenschappelijk vertrekpunt voor een kwalitatieve inzet van cultuurprofessionals.
Voor een gesprek met leerlingen over hun cultuurbeleving