Uitvoerende kunstenaars voor de klas
In deze module professionaliseer je als kunstenaar of kunstvakdocent jouw pedagogische en didactische vaardigheden.
Muziek troost, verbindt, stimuleert, ontroert en herinnert ons aan andere tijden dan het nu. Weinig mensen kunnen zonder muziek.
Tegelijkertijd geeft muziekles veel mensen visioenen van angstzweet. Ik kan niet zingen. Ik kan niet in de maat spelen. Ik ben hartstikke toondoof. Muziek troost wellicht wel, maar muziekles doet vaak wat heel anders met mensen.
Wat als muziekles nu eens niet gaat over zuiver zingen, in de maat spelen en op tijd beginnen? Wat als muziekles een zoektocht is naar hoe geluid soms ineens muziek wordt. Dat je je eigen muziek kunt maken met een liniaal en een stuk aluminiumfolie. Dat muziekles gaat om het geven van ruimte en uitdaging om te ontdekken wat je kunt en wilt.
In deze training leer je (door te ervaren en reflecteren) wat jij kunt doen om de leerling de ruimte te geven om op muzikale ontdekkingstocht te gaan. Wat voor soort opdrachten bied je dan aan en op welke manier kun jij die begeleiden vanuit jouw kwaliteiten als mens en docent.
In deze module professionaliseer je als kunstenaar of kunstvakdocent jouw pedagogische en didactische vaardigheden.
De leerling als subject. Persoonsvorming. Cultuureducatie biedt ons unieke mogelijkheden!
Creativiteit als basis voor elk leerproces en als basis voor verdiepen en borgen van betekenisvolle cultuureducatie binnen de samenwerking van kunstva
Hands-on (online) workshop voor leerkrachten die zelf een creatieve, procesgerichte activiteit willen bedenken.
Werken aan veranderdoelen in het voortgezet onderwijs
Til cultuuronderwijs naar een hoger plan