Ouders zien het belang en de waarde van cultuureducatie door een cultuureducatieproject waar zij actief bij betrokken zijn. Scholen kunnen gefundeerd beargumenteren waarom zij cultuureducatie belangrijk vinden binnen hun curriculum. School en ouders vormen samen een prikkelende omgeving waarin een kind zijn culturele bewustzijn ontwikkelt. 

De training Laboranders wordt gegeven in een werkplaats die wordt opgebouwd in de school of op het schoolplein. Twee dagen lang werken de laboranders, de leerlingen, ouders en leerkrachten, onder leiding van professionele kunstenaars samen om de werkplaats draaiende te houden. Verwondering over en

nieuwsgierigheid naar alles wat er gemaakt wordt en hoe je iets maakt vormen de motor van het project. Verschillende manieren van waarnemen, doen en denken zijn nodig om samen tot nieuwe ideeën en tot creëren te komen. Het project toont de mogelijkheden van vakoverstijgend onderwijs. 

Lobke en Marcelle

Lobke en Marcelle

Idkr8

06 10 74 66 71

"Ervaringsgericht, praktijkgericht, bevragend, spelend, analytisch, kritisch en enthousiast."