Evi - primair onderwijs
Een instrument waarmee basisscholen cultuureducatie kunnen evalueren als basis om vooruit te kijken.
In deze fase borgt de school cultuureducatie binnen hun onderwijs en curriculum als continu proces. De school is zelfstandig in staat vorm en uitvoering te geven aan ambities op het gebied van cultuureducatie. Cultuureducatie is een vanzelfsprekend onderdeel van het onderwijscurriculum van de school.
De school is zelf in staat het proces van ambitie tot realisatie van cultuureducatie vorm te geven en uit te voeren. Op alle drie de lijnen wordt deze ontwikkeling bijgehouden en geborgd. De school betrekt en onderhoudt zelfstandig het gehele culturele netwerk rondom de school in het vormgeven van haar cultuureducatie. De school is niet primair afhankelijk van begeleiding van externen.
Tijdens het hele proces legt de intermediair – vanuit de coachende houding – de verantwoordelijkheid terug en stimuleert eigenaarschap bij alle betrokkenen. Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek. De intermediair blijft betrokken bij de verdere ontwikkelingen op de school, bijvoorbeeld op het gebied van kennisdeling.
In deze fase zijn betrokken: intermediair, directeur, cultuurcoördinator en leraar
Een instrument waarmee basisscholen cultuureducatie kunnen evalueren als basis om vooruit te kijken.
Elk moment zicht op waar de beweging van de school zich bevindt.
Een model dat alle betrokkenen steeds inzicht geeft in wat de verandering op school van zichzelf en van de ander vraagt.
4x4 ondersteunt en inspireert bij het ontwikkelen en verbeteren van culturele activiteiten.
Dit document biedt een structuur voor het eindgesprek en geeft suggesties voor vragen.
Een gedachtegoed uiteengezet in diverse instrumenten en werkbladen om het succes van de verandering ook op de lijn van de leerling te kunnen vormgeven
Zo maak je culturele groei van leerlingen zichtbaar en volgbaar.
Wil jij je specialiseren en professionaliseren op het gebied van implementatie en ontwikkeling van cultuuronderwijs op school? En zijn er mogelijkhede
Leren reflecteren in dialoog met kinderen.